For more extensive artist's bio, articles and list of exhibitions, visit artist(s) website(s). Many of the images displayed on this site are copyrighted, and are used here only for purposes of education or critical review. All rights are reserved by the artists who created the works referenced herein.

Painting is silent poetry, and poetry is painting that speaks. Simonides

Kevin Ledo











My art practise to date has been deeply influenced by two significant factors. The first being that I was raised in a devoutly Catholic family in Montreal, and the second my education as an illustrator. Despite being neither a practising Catholic nor a practising illustrator, my orientation in painting is clearly in reaction to the two.
My work borrows heavily from religious iconography – I often work with the idea of saintly beauty. At the same time, through my training in illustration and design, I am interested in the ways in which female beauty has been idealized in the media – specifically in high-end designer advertisements. These interests have been brought together in my ongoing series The Guiding Light. My research into religious subject matter has continued in the series Ethereal Manifestations, which considers religious symbology for the 21st century. I am captivated by ethereal wonderment and am concerned with idealism, beauty vs. divinity, mythology and mysticism.
I am a Portuguese Canadian who grew up in a mix of ethnic and urban cultures in Montreal. From skate and rave, punk and metal, to hip hop and techno, I have been inspired by the communities which I have involved myself in. I have exhibited internationally, and am presently represented by Myra Gallery in Miami and Ayden Gallery in Vancouver. I have exhibited at the ModeMuseum in Hasselt, Belgium, and painted with En Masse at Art San Diego and the Musée des beaux-arts de Montréal. I have been featured in Juxtapoz Magazine, Cool Hunting and numerous other publications and media including CBC Radio1, The Gazette and the Montreal Mirror.








Français
Ma pratique des arts a été profondément influencée par deux facteurs significatifs.  Le premier étant que j’ai vécu dans un fervent catholicisme et le deuxième ma formation en tant qu’illustrateur.  En dépit de ne pas être un catholique pratiquant, ni même d’être un illustrateur, mon orientation dans la peinture découle d’une réaction face aux deux.
Mon œuvre s’inspire fortement de l’iconographie religieuse- je travaille souvent avec l’idée d’une ‘Beauté Sainte’. En même temps, découlant de ma formation en illustration et design, je m’intéresse à la manière dont la beauté féminine est idéalisée dans les médias – en particulier dans les publicités de grands designers de mode.  Ces intérêts sont rassemblés dans ma série en cours The Guiding Light. Puis, mes recherches sur des sujets religieux ont continué dans la série Ethereal Manifestations, qui fait référence à la symbolique religieuse du 21e siècle.   Je suis intrigué par l’émerveillement éthéré et suis préoccupé par l’idéalisme, la beauté qui côtoie la divinité, la mythologie et le mysticisme.
Je suis un québécois d’origine portugaise qui a grandit à Montréal dans un mélange de cultures ethniques et urbaines.  Passant du skate et rave, punk et métal, hip hop et techno, j’ai été inspiré par les communautés dans lesquels je me suis moi-même impliqué.  J’ai exposé mon travail au niveau international. Je suis présentement représenté par Myra Gallery à Miami, ainsi que par Ayden Gallery à Vancouver.   J’ai exposé au ModeMuseum à Hasselt en Belgique, et peint avec En Masse à l’Art San Diego ainsi qu’au Musée des Beaux-Arts de Montréal.  J’ai été présenté dans le magasine Juxtapose, Cool Hunting et de nombreuses autres publications et médias, y compris CBC Radio1, la Gazette et le Montréal Mirror.










EDUCATION
1999- DEC, Illustration and Design, Dawson College, Montreal



No comments:

Followers

Blog Archive

Labels

Related Posts with Thumbnails